ЗВІТ

директора Бородянської гімназії

Бородянської селищної ради

Міщенко Ірини Миколаївни

за 2022/2023 навчальний рік

ВСТУП

У відповідності до функціональних обов’язків та на підставі Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом МОН України від 23 березня 2005 року №178, керуючись у своїй діяльності Конституцією України, законами України, Статутом закладу та чинними нормативно-правовими документами в галузі освіти звітую про діяльність директора закладу освіти та про підсумки роботи колективу протягом 2022/2023 навчального року.

Основна діяльність закладу спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти. Освітня стратегія освіти закладу спрямована на забезпечення умов функціонування і розвитку загальної середньої освіти, створення сучасного освітнього середовища, підвищення якості освітніх послуг, орієнтованих на учня, з урахуванням демографічної ситуації, відповідно до вимог суспільства, Бородянської територіальної громади, стану її соціально-економічного розвитку, запитів громадян і потреб держави, області, селища. Якісне виконання освітніх завдань закладом можливі тільки за умови усвідомленого й добровільного дотримання всіх норм і правил шкільного життя, активної співпраці з батьками, відкритістю навчального процесу.

У 2022/2023 навчальному році педагогічний колектив працював у надзвичайно складних умовах, які пов’язані із збройною агресією Росії на території України.

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКЛАД

Рішенням Бородянської селищної ради Київської області від 28.07.2022 № 2468-25-VIII Бородянський заклад загальної середньої освіти перейменовано на Бородянську гімназію. Бородянська гімназія Бородянської селищної ради розташована за адресою: вул. Привокзальна, 2 , смтБородянкаБучанський район Київської області.

Статут затверджений рішенням Бородянської селищної ради VII скликання № 724-10- VII 30.08.2019 року. Свідоцтвопро державну атестацію від 05.08.2008, Серія ЗНЗ № 001066. Код ЄДРПОУ 21668713.

Заклад засновано у 1962 році. ( комунальна власність Бородянської селищної ради Київської області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Бородянської селищної ради ).

Мова навчання: українська.

Структура закладу: школа І ступеня, школа ІІ ступеня.

Кількість класів - 9, середня наповнюваність класів - 16 учнів.

Кількість здобувачів освіти 145 учнів (в тому числі 5 учнів за індивідуальною формою навчання, 3 учні перебувають на інклюзивній формі навчання).

Всього працівників – 29 ( з них педагогічних – 23, з них 6 сумісників, 6 – техпрацівників, з них 1 сумісник).

ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ

Станом на 01 вересня 2022 року у закладі навчався 158учнів. Із них : у школі І ступеня - 50 учнів, другого ступеня – 108 учнів. На початку навчального року на підставі всіх необхідних документів було укомплектовано перший клас із 9 учнів.

Питаннями зарахування та відрахування школярів займаюсь безпосередньо сама. Упродовж навчального року до закладу прибуло 9 учнів, вибуло - 22, на кінець навчального року у закладі 145 учні.

На сьогодні рішенням педагогічної ради, яке затверджено відповідним наказом по закладу, 130 учнів переведено до наступних класів, 15 випущено із закладу з врученням їм свідоцтв про здобуття базової середньої освіти. Одна учениця( ПОГОРІЛЕЦЬ Христина) отримали свідоцтво з відзнакою.

На початку навчального року проведено соціальний моніторинг, за результатами якого було складено соціальні паспорти класів та закладу, в яких вносились необхідні зміни протягом року. Серед учнів закладу станом на сьогодні :

- діти, які перебувають на внутрішкільному обліку – 2;

- діти групи ризику – 5;

- кількість сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах – 5;

- вимушені переселенці – 1;

- діти з багатодітних сімей - 19;

- діти з інвалідністю – 3;

- діти з особливими освітніми потребами – 3;

- діти, які знаходяться під опікою (сироти і позбавлені піклування) - 6;

- діти учасників АТО – 3.

З опікунами дітей ПБО підтримують постійний зв'язок класні керівники, практичний психолог і я особисто.

П’ять учнів за станом здоров’я навчалися за індивідуальною формою навчання ( 1 дитина - за навчальним планом для дітей з інтелектуальним порушенням, 1 дитина – за навчальним планом для дітей з тяжким порушенням мовлення, 3 - за програмою загальноосвітнього закладу).

Шостий рік у закладі працюють класи з інклюзивним навчанням (3, 6, та 7 класи). У серпні-жовтні 2022 року видано цілий ряд наказів про організацію навчання цих учнів, затверджено індивідуальний навчальний план кожного з них; склад педагогічних працівників, які будуть здійснювати їх навчання; розклад занять, погоджений з батьками. Окремим наказом у класи з інклюзивним навчанням були призначені асистенти вчителя (окрім 6 класу). Здійснювався постійний контроль за організацією та результативністю індивідуального та інклюзивного навчання, замовлення засобів корекції, проводилися засідання команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

На посаді директора перебуваю три роки. Керую творчим, працездатним педагогічним колективом – надійними, досвідченими, сумлінними працівниками. Всі вони – різні за віком, досвідом, темпераментом, ставленням до освітнього закладу та дітей – потребують уваги, підтримки і допомоги, контролю й визнання своїх педагогічних здобутків. Робота директора і колективу нероздільні, тому, доповідаючи про свою роботу, я весь час буду опиратись на роботу колективу. Велике щастя і удача для керівника, якщо працівники освітнього закладу – це команда, яка злагоджено працює для досягнення успіху. Лише за такої умови такий педагогічний колектив здатний на великі справи.

У 2022/2023 навчальномуроціосвітній закладна 100% був укомплектований педагогічнимипрацівниками. Із 23 педагогічних працівників (6 сумісників), якіпрацювалиузакладі в 202/2022навчальномуроці:

- 21 мають вищу освіту (91%);

- 8 - спеціалістів вищої категорії ( 35 %) ;

- 11 - спеціалістів І кваліфікаційної категорії (48 %);

- 1 - спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії ( 4 %) ;

- 3 - спеціалістів (13 %);

- 6 - «Старший вчитель» (26%);

- 1 маєнауковийступінькандидатаекономічних наук.

Мають стаж роботипонад 20 років -15 педпрацівників; 6 - понад 10 років;1 – понад 3 роки; 1 – до 3 років.

Отже, колектив закладу в переважнійбільшостідосвідченні педагоги. Усі педагогічні працівники працюють за фахом.

МЕТОДИЧНА РОБОТА

У 2022/2023 навчальному роботу педагогічного колективу було спрямовано на реалізацію науково-методичної проблеми колективу було спрямовано на реалізацію методичної теми закладу «Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу».

Педагогічна радазаймає важливе місце в методичній роботі нашого закладу.

Протягом навчального року під моїм керівництвом у 2022/2023 навчальному році проведено 10 засідань педагогічних рад, загалом розглянуто та прийнято рішення з 34питань. На кожному засіданні педради висвітлювалися питання щодо виконання рішень попередніх педрад.

31 серпня 2022 року на засіданні педагогічної ради були схвалені: річний план роботи гімназії,Освітня програма закладу; затверджені : навчальний план на 2022/2023 навчальний рік та використання годин варіативної складової, Методичні рекомендації щодо заповнення журналу 5 класу (НУШ), Положення про дистанційну форму здобуття загальної середньої освіти, Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти. Розглядалися питання про організацію індивідуального навчання та створення інклюзивних класів, оцінювання учнів 3, 4 та 5 класів (НУШ) тощо.

У листопаді 2022 року у закладі відбулося засідання педагогічної ради з теми «Інклюзивна освіта – рівний доступ до якісної освіти», на якій педагоги закладу розглянули такі питання:

- про реалізацію інклюзивної освіти у закладі. Компоненти її успішної реалізації;

- про роль асистента вчителя в процесі навчання дітей з ООП в інклюзивному класі та роботу асистента вчителя в умовах дистанційного навчання;

- про інструменти роботи, методи та техніки навчання дітей з ООП.

28грудня 2022 року на засідання педагогічної ради розглядали питання щодо визнання та зарахування клопотань педагогічних працівників як підвищення кваліфікації у 2022 році.

Під час розгляду питання «Про виховання дітей та учнівської молоді в умовах нових стандартів освіти» на засіданні педагогічної ради 17 березня 2023 року, аналізувався стан роботи педагогічного колективу з попередження дитячого травматизму, роль класного керівника в організації виховного процесу, формування національної-патріотичної свідомості школярів в позаурочний час, аналізувалася зайнятість дітей в позаурочний час та їх участь у конкурсах, змаганнях тощо.

14 червня 2023 року відбулося засідання педради з теми «Дистанційне навчання: виклики сьогодення, результати, перспективи», на якій проаналізовано проблеми, що супроводжували етапи організації та впровадженнядистанційного навчання у закладі,був проведений моніторинг організації дистанційного навчання за ІІ семестр та за 2022/2023 рік в цілому, проаналізовані анкети батьків, учнів , вчителів щодо якості організації освітнього процесу за дистанційною формою

Методична робота у 2022/2023 навчальному році була спрямована на вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи, підвищення фахового рівня вчителів закладу під час дистанційного навчання, їх готовності до інноваційної діяльності, з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних та загальних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів.

Запорукою ефективності освітнього процесу було і залишається підвищення професійного рівня педагогів.

Структура організації методичної роботи забезпечувала підвищення рівня методичної підготовки педагогів, діагностико-теоретичне опрацювання методичної теми закладу та реалізовувалась через колективні, групові та індивідуальні форми роботи: педагогічна рада; МО класних керівників; атестаційна комісія; участь педагогічних працівників у методичних об’єднаннях Бородянської територіальної громади, проведення заходів, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу; робота з обдарованими дітьми.

Зміст роботи полягав в психологічному, організаційному, науково-методичному й матеріально-технічному забезпеченні умов переходу до реалізації нової науково-методичної проблеми, опануванні навичками впровадження нових педагогічних технологій освітньої діяльності, вивчення рівня навичок формування творчої особистості, життєвих компетентностей учнів. З цією метою проведені такі колективні форми роботи:

- засідання методичного об’єднання класних керівників (керівник Любов МЕЛЬНИЧЕНКО) (вересень, листопад 2022, травень 2023);

- педагогічна рада «Інклюзивна освіта – рівний доступ до якісної освіти», де Ірина МІЩЕНКО, директор закладу ознайомила з компонентами успішної реалізацією інклюзивної освіти в закладі. Олександра РИБАЛКІНА, асистент учителя розповіла про роль асистента в процесі навчання дітей з особливими потребами в інклюзивному класі. Наталія ЯРМАЛЕНКО, асистент учителя зупинилася на питанні «Робота асистента вчителя в умовах дистанційного навчання». Світлана ЛИСАК, Валентина ЯРИШ , Катерина ІГНАТКО поділилися із власного досвіду інструментами роботи, методами та техніками навчання дітей з особливими освітніми потребами ( листопад 2022);

- тренінгові навчання учителів щодо застосування електронного журналу у навчальному процесі на платформі «Нові знання» ( січень 2023);

- педагогічна рада «Виховання дітей та учнівської молоді в умовах нових стандартів освіти», де Леся КРАМАРЕНКО, заступникдиректораз навчально-виховної роботи ознайомила з концепцією реалізації вихованні дітей та учнівської молоді в умовах нових стандартів освіти. Ірина МІЩЕНКО, директор гімназії проаналізувала роботу педагогічного колективу з попередження дитячого травматизму, Людмила КАЗМІРЕНКО розповіла про роль класного керівника в організації виховного процесу, а Любов МЕЛЬНИЧЕНКО поділилась досвідом роботи з теми «Формування національно-патріотичної свідомості в школярів в позаурочний час. Класні керівники 1-9 класів проаналізували зайнятість учнів в позаурочний час, а педагог-організатор Наталія ЯРМОЛЕНКО - участь учнівзакладу в різноманітних конкурсах ( березень 2023).

Протягом 2022/2023 навчального року проводився постійний аналіз та моніторинг роботи вчителів, класних керівників, учнів під час дистанційного навчання. Моніторинг, який був проведений у січні, червні 2023 дав змогу проаналізувати роботу не тільки класних колективів загалом, але і досягнення кожного учня.

Важливою складовою методичної роботи в закладі є вивчення стану викладання базових дисциплін, адаптація учнів 1, 5 класів, організації методичної роботи з педагогами різних фахів, проведення ними системи заходів щодо удосконалення процесу викладання навчальних дисциплін, підвищення рівня навченості учнів. Даний вид контролю за станом освітнього процесу здійснювався згідно з річним планом роботи закладу, відповідно до наказів, а саме: від 28.12.2022 року № 120/0 «Про адаптацію учнів 1 класу до освітнього процесу у школі І ступеня», від 30.12.2022 року № 123/0 «Про адаптацію учнів 5 класу до навчання у школі ІІ ступеня», від 07.06.2023 року № 49/0 «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з англійської мови», від 07.06.2023 року № 50/0 «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з української мови». Питання про результати вивчення стану викладання та рівень навчальних досягнень учнів із зазначеного вище предмету, про адаптацію учнів 1, 5 класів розглядалися на нарадах при директорові, розроблялися заходи по ліквідації виявлених недоліків.

Запланованевивчення стану викладаннязарубіжної літератури, хімії, біології, основ здоров’я та природознавства через дистанційне навчання перенесено на 2023/2024 навчальнийрік.

Аналіз методичної роботи свідчить, що проведена методична робота в 2022/2023 навчальному році в цілому сприяла підвищенню кваліфікації і творчого потенціалу учасників освітнього процесу закладу, забезпечувала реальну дієву диференційовану допомогу вчителям у підвищенні їх професійної майстерності.

У зв’язку з запровадженням дистанційного навчання у закладі через відсутність укриття,:

-не проведені заплановані предметні тижні;

- окремі учителі недостатньо працювали з обдарованими учнями ;

- педагоги закладу були інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;

- не проводилася робота щодо підготовки учнів до захисту науково-дослідницьких робіт НТУ МАН.

Атестація

Атестація педагогічних працівників проводилась згідно плану роботи атестаційної комісії закладу. Адміністрацією закладу та атестаційною комісією своєчасно було виконано такі заходи: у вересні проведено корегування плану атестації на наступний навчальний рік, створено атестаційну комісію, узгоджено її склад з профспілковим комітетом, видано відповідні накази. Було перевірено строки проходження курсів підвищення кваліфікації, у жовтні закріплено за вчителями відповідальних від атестаційної комісії для вивчення системи і узагальнення досвіду роботи,складено графік, за яким члени атестаційної комісії відвідували онлайн уроки.

У цьому навчальному році атестувалися:

- Ірина МІЩЕНКО - вчитель англійської мови ( підтвердила вищу кваліфікаційну категорію та педагогічне звання «старший учитель»);

- Людмила КАЗМІРЕНКО – вчитель початкових класів( підтвердила першу кваліфікаційну категорію);

- Ганна ТАРАСЕНКО - вчитель української мови і літератури ( підтвердила першу кваліфікаційну категорію),;

- Василь СЛІПЕНКО – вчитель фізичної культури (підтвердив першу кваліфікаційну категорію);

- Любов Мельниченко - вчитель початкових класів ( підтвердила вищу кваліфікаційну категорію та педагогічне звання «старший учитель»);

- Ольга ПІСКОВЕЦЬ(підтвердила вищу кваліфікаційну категорію );

- Діна НОВІКОВА - вчитель початкових класів (присвоєно першу кваліфікаційну категорію);

- Леся КРАМАРЕНКО – заступник директора з навчально-виховної роботи(на відповідність займаній посаді).

Атестаційною комісією Бородянської гімназії І рівня були проатестовані 5 учителів Новокорогодської гімназії.

Самоосвіта

Одним з пріоритетних питань методичної роботи є підвищення професійної майстерності вчителя через його самоосвіту, самовдосконалення, задоволення індивідуальних потреб в особистому та фаховому зростанні, активізації творчого потенціалу. Саме з цією метою в плані роботи передбачені, крім колективних, індивідуальні форми роботи: вебінари, майстер-класи, семінари, онлайн-курси, курсова перепідготовка, опрацювання фахових журналів, методичної літератури та інше.

24 червня 2022 року Світлана ЛИСАК, Діна НОВІКОВА, Людмила КАЗМІРЕНКО ( для вчителів початкових класів), Ірина МІЩЕНКО (для директорів закладів загальної середньої освіти, додатково для вчителів англійської мови), Віталій ЛЯСКОВЕЦЬ (для вчителів зарубіжної літератури), Олександра РИБАЛКІНА ( для асистентів вчителів), Василь СЛІПЕНКО ( для вчителів фізичної культури), Леся КРАМАРЕНКО ( для заступників директорів закладів загальної середньої освіти, додатково для вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури) отримали посвідчення про підвищення кваліфікації на курсах підвищення фахової кваліфікації на базі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», м. Біла Церква.

3 березня 2023 року Наталія ЯРМОЛЕНКО отримала посвідчення про підвищення кваліфікації для асистентів учителів за програмами підвищення кваліфікації на курсах підвищення фахової кваліфікації на базі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», м. Біла Церква .

Ольга ПІСКОВЕЦЬ успішно засвоїла онлайн-курс «Географія. Загальна географія» на платформі «EdEra» (січень 2023); Діна НОВІКОВА, Ірина МІЩЕНКО, Леся КРАМАРЕНКО, Люмила КАЗМІРЕНКО успішно завершили курс «Цифрові інструменти Coogle для освіти» та отримали відповідні сертифікати ( березень 2023); Ірина МІЩЕНКО брала участь в онлайн тренінгу «Контроль та оцінювання мовних навичок на уроках іноземної мови під час дистанційного навчання» від ТОВ ДінтерналЕд’юкейшн та отримала сертифікат ( травень 2023); Катерина ІГНАТКО, Людмила КАЗМІРЕНКО, Ірина МІЩЕНКО, Леся КРАМАРЕНКО пройшли курс підвищення кваліфікації «Школа стійкості» та здобули знання та навички з психосоціальної підтримки педагогів та дітей (червень 2023).

Процеси розвитку, виховання і соціалізації в Новій українській школі покликані зробити випускника конкурентноздатним у ХХІ столітті, а поряд з цим ізметою задоволення потреб педагогічних працівників в особистісному та професійному зростанні, здатними компетентно впроваджувати освітні технології НУШ. Чотири педагоги закладу здійснили навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників за освітніми галузями «Нова українська школа», отримавши відповідні свідоцтва для провадження Державного стандарту базової середньої освіти у 5 класі ( Леся КРАМАРЕНКО, вчитель української мови та літератури, Катерина ІГНАТКО , вчитель англійської мови та зарубіжної літератури, Віталій ЛЯСКОВЕЦЬ, вчитель історії). У липні 2022 року Ольга ПІСКОВЕЦЬ брала участь у підвищенні кваліфікації за темою «Природнича освітня галузь. НУШ 5 клас» на Національній платформі педагогічних установ. У січні 2023 року Віталій ЛЯСКОВЕЦЬ підвищив кваліфікацію у ГО «Фонд підтримки інформаційного забезпечення студентів» за темою «Зарубіжна література. НУШ 5 клас. Підвищення кваліфікації», «Ключові компетентності педагога Нової Української школи у 5 класах на уроках української мови».

Питання створення необхідних умов для підвищення фахового й кваліфікаційного рівня всіх педагогічних працівників, проходження вчителями курсової перепідготовки та атестації, тримається на контролі. Щороку план проходження курсової перепідготовки коригується та виконується на 100%.

Складено та передано у відділ освіти список учителів для проходження курсів і на наступний 2024 рік.

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Відсутність у нашому закладі укриття унеможливилиорганізувати освітній процес за очною формою навчання, тому дистанційненавчання стало єдиною доступною формою освіти у гімназії у 2022/2023 навчальному році.

Заклад освіти працював у п’ятиденному режимі, онлайн заняття розпочиналися о 9 годині.

У серпні 2022 року на засіданні педагогічної ради було схвалено і наказом закладу від 31.08.2022 № 69/о було затверджене Положення про дистанційну форму здобуття освіти Бородянської гімназії Бородянської селищної ради Київської області ( далі –Положення). Наказом гімназії від 31.08.2023 № 71 «Про організацію освітнього процесу за дистанційною формою у 2022/2023 навчальному році» у закладі навчальний процес було організовано, використовуючи технології дистанційного навчання відповідно до Положення. На виконання наказу гімназії від 21.10.2022 № 97/о «Про проведення моніторингу організації освітнього процесу за дистанційною формою навчання» з метою підвищення якості освітньої діяльності гімназії в умовах воєнного стану був проведений моніторинг організації дистанційного навчання за наступними показниками :

- технічне забезпечення учнів та вчителів,

- сервіси навчання,

- охоплення учнів навчанням,

- раціональне використання синхронного та асинхронного режимів.

Адміністрація гімназії відвідувала онлайн уроки, провела анкетування здобувачів освіти, їх батьків та педагогів, визначалися шляхи покращення, удосконалення освітнього процесу у дистанційному форматі. Наказом закладу від 30.12.2022 № 124/о були підведені підсумки моніторингу організації освітнього процесу за дистанційною формою навчання. Під час упровадження та реалізації освітнього процесу у дистанційному форматі в гімназії застосовувалися механізми забезпечення здобуття освіти за дистанційною формою, визначені Положенням ( з урахування інтересу учнів під час дистанційного навчання), зокрема:

• організація освітнього процесу забезпечувала регулярну та змістовну взаємодію учителів з учнями;

• під час дистанційного навчання створювалися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку дитини;

• забезпечувалося регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби їм надавалася підтримки в освітньому процесі;

• організація освітнього процесу здійснювалася з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.

• для учнів, які не могливзяти участь у синхронномурежимівзаємодії з поважних причин, забезпечувалась можливістьвикористанняіншихзасобівкомунікації, доступних для учнів – телефонного, поштовогозв’язкутощо.

Практично на кожній нараді при директорі стан організації та впровадження дистанційного навчання у закладі був під постійним контролем : відвідування учнями занять та виконання завдань, оцінювання учнів, виконання навчальних програм, проведення навчальних занять синхронно/асинхронно, повідомлення батьків про пропуски занять дітьми тощо.

Освітній процес здійснювався відповідно до Освітньої програми закладу на 2022/2023 навчальний рік, затвердженої педагогічною радою у серпні 2022 року.

До навчального плану входили інваріантна частина, сформована на державному рівні, та варіативна складова , у якій передбачені з урахуванням результатів психо-діагностичних досліджень з допрофільної підготовки серед учнів та їхніх батьків, особливостей регіону та кадрового забезпечення. Зокрема: збільшено обсяг часу на вивчення окремих предметів інваріантної складової навчального плану для закладу І ступеня :

- у 1 класі 1 година на інтегрований курс «Українська мова. Навчання грамоти»;

- у 2 класі – 0,5 години на українську мову та 0,5 години на читання;

- у 3-4 класах - 0,5 години на українську мову та 0,5 години на літературне читання.

Години варіативної частини навчального плану для закладу ІІ ступеня (5-9 класи) частково використані на збільшення обсягу часу предметів інваріантної складової, особливо важливих для формування особистості, реальних потреб суспільства, забезпечення якісного виконання навчальних програм та враховуючи кадрове, навчально-методичне забезпечення закладу. Збільшено обсяг часу на вивчення окремих предметів інваріантної складової, а саме : у 7 - 9 класах - по 0,5години на вивчення предметів «Алгебра» та «Геометрія» ;

Здійснювався поді класів на групи ( відповідно до нормативів, затверджених наказом МОН України від 20.02.2002 № 128 зі змінами, внесеними наказами № 921 від 17.08.2012 та № 401 від 08.04.2016) при вивчені інформатики у 5-8 класах, англійської та української мови у 7 класі.

Проте,зміни щодо фінансування освітньої галузі(закріплені постановоюКабінетупостановою Міністрів України, а саме скорочення видатків на освіту на 10 відсотків, загальним обсягом понад 10,8 млрд. гривень) змусили внести у ІІ семестрі 2022/2023 н.р. корективи в Освітню програму гімназії та навчальні плани щодо збільшення обсягу часу на вивчення окремих предметів інваріантної складової навчального плану для закладів І та ІІ ступенів та поділу класів на групи.

У нашому навчальному закладі шостий рік працюють класи з інклюзивним навчанням. В перше два інклюзивні класи були створені у 2017/2018 навчальному році. Наступні 3 роки таких класів було 3. У ІІ семестрі 2021/2022 навчального року у закладі був створений ще один інклюзивний клас, тому на кінець 2021/2022 року таких класів було 4.

На початку 2022/2023 навчального року видавався цілий ряд наказів про організацію навчання учнів з ООП, затверджувалися індивідуальні програми розвитку для кожного з них, погоджені з батьками; визначався склад педагогічних працівників, які будуть здійснювати їх навчання. Окремим наказом у клас з інклюзивним навчанням був призначений асистент вчителя. Здійснювався контроль за організацією та результативністю інклюзивного навчання. Проводилися засідання команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП не менше ніж 3 рази на навчальний рік.

Використовуючи індивідуальні форми навчання (педагогічний патронаж для таких учнів: Ніколаєнко В., учень 3 кл.; Єрьоміна К., учениця 6 кл.; Ковшинець І.; учень 7 кл.; Гаєвський В., Яковенко Р., учні 9 кл.; сімейну форму начання для таких учнів: Єрохін Т., учень 1 кл.; Єрохін В., учень 4 кл.; Єрохін П., учень 5 кл.; Тюленєв І., учень 7 кл.; Білусяк У., учениця 9 кл.; екстернатну форму навчання для таких учнів: Ралко А., учениця 6 кл. ; Ралко Є., учениця 8 кл.; Родовня А., учениця 8 кл., Вишинська Н., учениця 8 кл., дистанційну форму навчання для інших учнів, здійснювалося поточне оцінювання знань учнів з предметів інваріантної складової робочого навчального плану.

Навчальні екскурсії для учнів 1-4 класів, навчальна практика та екскурсії для учнів 5-8 класів були організовані та проведені протягом року.

Моніторинг досягнень

Одним із головних завдань вважаю контроль за рівнем навчальних досягнень учнів. У кінці І та ІІ семестрів проводиться моніторинг, метою якого є дослідити рівень навчальних досягнень учнів посеместрово, звернути увагу на резерв учнів, які мають рівень навчальних досягнень нижчого рівня з одного предмета, визначити проблемні питання.

У моніторинговому дослідженні навчальних досягнень взяли участь 99 учнів 5-9 класів. Увага зверталась на учнів, які закінчили навчальний рік із показниками початкового рівня, високого рівня та тих, які мають рівень навчальних досягнень нижчого рівня з одного предмета. Аналіз навчальних досягнень учнів окремо по класах показав наступне:

Клас Кількість учнів Мають навчальні досягнення Якість %
На 24.01 Прибуло Ви-було На 31.05. 1-3 бали 4-6 балів 7-9 балів 10-12балів
К-сть % К-сть % К-сть % К-сть %
1 9 0 0 9
2 12 0 1 11
3 14 0 0 14
4 13 1 2 12
Всього 1-4 кл 48 1 3 46
5 21 1 4 18 7 39 7 39 3 17 1 5 22
6 19 1 0 20 3 15 8 40 5 25 4 20 45
7 29 0 4 25 12 48 8 32 2 8 3 12 20
8 21 0 0 21 10 48 7 33 3 14 1 5 19
9 15 0 0 15 4 27 8 53 2 13 1 7 20
Всього 5-9кл 105 2 8 99 36 36 38 39 15 15 10 10 20

- найбільшакількістьучнів, якізакінчилинавчальний рік на початковому рівні у 7, 8 класах – 48 %. Це половина учнівданихкласів, якімаютьпочатковийрівеньнавчальнихдосягнень. 39 % початкового рівнямаютьучні 5 класу. У 9 класі - 27 % учнівмаютьпочатковийрівень, у 6 класі – 15 % учнів з початковимрівнем. Тобто в усіхкласах є учні, якінавчаються на початковому рівні (всього 36 % у 5-9 класах). 38% початкового рівнямаютьучні з алгебри, з геометрії – 24%, з інформатики – 10%. З англійської мови та фізики учні мають 7% початкового рівня. З інших предметів не більше 2%, або не мають зовсім. Менше 30% становить

якість знань з таких предметів: алгебри, геометрії, хімії.

Порівнюючи результати навчальних досягнень із 2021/2022 навчального року, спостерігається тенденція до зменшення кількості учнів, які навчаються на достатньому рівні, але збільшилося кількість учнів, які закінчили навчальний рік з високим рівнем знань. У 2021/2022 н.р – 11% ( 8 учнів) , а в 2022/2023 н.р. – 20%

( 10 учнів): 1 учениця із 5 класу (Луковська С.), 4 учні 6 класу ( Ковальчук Ю., Комар П., Мещерякова А., Шафаренко Т.), 3 учнів у 7 класі ( Задерей С., Куць А., Ханенко М.), 1 учениця у 8 класі (Твердохлібова С.), 1 учениця у 9 класі (Погорілець Х.) .

За підсумкаминавчання (% якостізнань) у 2022/2023 н.р. найкращийпоказникмаютьучні 6 класу (45 %). Разомякістьзнаньу 5-9 класахстановитьвсього 20 %. Здійснивши аналіз результатів навчальних досягнень учнів за 2022/2023 навчальний рік, виявилося, що є частина учнів, які мають рівень навчальних досягнень нижчого рівня з одного предмета (12 учнів – 12 %), серед них учні 5- 8 класів. Серед предметів, з яких учням необхідно попрацювати: математика, алгебра, геометрія, фізика.Так на достатньому рівніможутьнавчатисяще4 учні : Беденко Л., Рудий І. (5 клас), Брик Я., Романенко І. ( 7 клас).

Аналіз якості рівня навчальних досягнень учнів показує, що причинами виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька мотиваційна основа, відсутня система роботи зі невстигаючими учням, які пропускають заняття через хворобу, дистанційне навчання, адже багато учнів не систематично виходили на онлайн-уроки.

Моніторинг, який був проведений на початку червня 2023 року дав змогупроаналізувати роботу не тількикласнихколективівзагалом, але і досягненнякожногоучня.

Гістограма результатів навчальних досягнень учнів 5-9 класів з предметів

за 2022/2023 навчальний рік

Детальний аналіз результатів контролю, який проводжу спільно з учителями, дає змогу відстежувати причини як позитивних ,так і негативних тенденцій та на їх основі приймати конкретні рішення, які першочергово спрямовуються на усунення негативних.

Впродовж жовтня-грудня 2022 року, січня – лютого 2023 року проводився постійний аналіз роботи педагогів : динаміка навчальних досягнень учнів, рівень професійного росту , дистанцій навчання застосування у роботі інноваційних технологій, створення ситуацій саморозвитку і самореалізації учнів, тощо.

Постійно контролюю здійснення визначених навчальними програмами обов’язкових видів перевірок.

ПОЗАКЛАСНА ТА ВИХОВНА РОБОТА

Виявляючи творчі нахили школярів, створюючи умови для їх самореалізації, залучаючи учнів до позакласної роботи, були проведені предметні тижні:

- Тиждень безпеки дорожнього руху (вересень, листопад 2022, травень 2023);

- Шевченківський тиждень ( березень 2023);

- Тиждень безпеки життєдіяльності (квітень 2023);

Протягом 2022/2023 н.р. учителі закладу проводили відповідну роботу з обдарованими учнями з предметів. Був проведений І (шкільний) етап Всеукраїнських олімпіад, конкурс імені Т.Г.Шевченка, конкурс імені П.Яцика. За результатами І етапу участь у змаганнях взяли 40 учнів, що складає 48% із загальної кількості учнів 6-9 класів, з них призерами стали 21 учень (53%). У І етапі ХХІІІ Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика взяли 20 учнів 3-9 класів, з них призерами стали 4 учнів. У І етапі ХІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка взяли 16 учнів, призерами стали 5 учнів. У ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад, у ІІ етапі ХХІІІ Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика, у ІІ етапі ХІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка участі не брали у зв’язку з відсутністю в закладі укриття.

У квітні 2023 року учениця 9 класу Христина ПОГОРІЛЕЦЬ під керівництвом вчителя географії Ольги ПІСКОВЕЦЬ взяла участь у ХLІХ Міжнародній інтернет-конференції « науково-практичній конференції «SCIENCEANDTEСHNOLOGY», США, м. Чикаго.

Поліна КОМАР, учениця 6 класу взяла участь у літературному духовно-патріотичному конкурсі «Вірю в нашу святу перемогу» і була нагороджена Дипломом учасника від засновника благодійного фонду «Нова Країна».

Учні гімназії активно залучалися протягом навчального року до різноманітних інтелектуальних, творчих конкурсів та були нагороджені Грамотами та Подяками від Комунального закладу «Бородянського центру дитячої та юнацької творчості».

План заходів щодо організації методичної роботи в гімназії протягом 2022/2023 навчального року був виконаний. Однак у здійсненні методичної роботи мали місце окремі недоліки: окремі учителі недостатньо працювали з обдарованими учнями, не залучали їх до участі в конкурсах, турнірах, що проводились у громаді; недостатньо висвітлюють свої надбання у педагогічних виданнях; були пасивними у використанні різних сервісів, інструментів під час організації дистанційного навчання у закладі.

На підставі зазначеного, керуючись завданнями, які стоять перед педагогічним колективом на наступний навчальний рік та з метою підвищення ефективності науково-методичної роботи,

Педагогічний колектив працює над застосуванням системного підходу до організації виховної діяльності. Виконання основних завдань і реалізація основних принципів виховання здійснювалися за такими пріоритетними напрямами: громадянське виховання, родинного виховання, художньо-естетичне виховання, морально - етичне виховання, екологічне виховання, превентивне виховання, гендерна політика, патріотичний напрямок, трудове навчання, виховання та формування здорового способу життя та наукового світогляду. Зміст системи виховання у закладі спрямований на формування в дітей особистісних рис громадянина України, які передбачають розвиток національної самосвідомості, духовності, моральності, художньо-естетичних, правових, трудових, індивідуальних здібностей і талантів. Плануванням охоплені всі напрями виховної роботи. Педагогічний колектив постійно працює над вдосконаленням форм і методів виховання, координуючи основні напрями виховання в цілісний природній процес. Відносини між учителем і учнем, в основному, розвиваються на основі співробітництва і ділового партнерства. Учитель і учні рівноправні суб'єкти навчального і виховного процесів.

Відповідно до плану роботи гімназії на 2022/2023 навчальний рік, на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», наказу МОН від 06.06.2022 № 527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641», листа МОН України від 10.08.2022 № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н. р.», Методичних рекомендацій з питань щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2022-2023 н. р, з метою формування у молоді високої правової культури, вмінь та навичок легальними способами захищати загальновизнані суспільні цінності, залучення її до свідомої участі в громадському та духовному житті держави у Бородянській гімназії систематично проводилася робота з профілактики негативних проявів та правопорушень серед учнівської молоді.

На початку 2022/2023 навчального року наказами закладу створено:

- комісію із розслідування нещасних випадків;

- створено комісію та затверджено план заходів на запобігання та протидію булінгу ( цькуванню) у закладі;

- організована робота ради профілактики правопорушень серед неповнолітніх та складений план дій у разі скоєння правопорушень.

У закладі склалася певна система, яка передбачає цілеспрямовану планову взаємопов`язану діяльність всіх членів педагогічного та учнівського колективу.

З метою профілактики правопорушень адміністрацією закладу постійно здійснюється:

- моніторинг відвідування учнями онлайн уроків;

- облік учнів, схильних до девіантної поведінки;

- робота щодо соціального захисту дітей пільгових категорій;

- систематичний аналіз успішності учнів;

- постійна адресна допомога окремим учням та сім`ям;

- контроль за проведенням педагогами виховних заходів з учнями, з батьками.

- розгляд питання попередження правопорушень на адміністративних нарадах, засіданнях Ради профілактики правопорушень серед неповнолітніх.

Педколектив гімназії приділяє належну увагу питанням правоосвітньої та правовиховної роботи, профілактики негативних проявів в освітньому середовищі, які здійснюються під час уроків та в позаурочний час і охоплюють як учнів, так і їхніх батьків, вчителів, органи учнівського самоврядування.

У закладі склалася певна система контролю за відвідуванням учнями навчальних онлайн занять. Класні керівники постійно з’ясовують причини відсутності учнів на уроках, інформують батьків про пропуски занять. Переважна більшість дітей систематично відвідувала онлайн уроки, не допускала пропусків уроків без поважних причин. Питання відвідування учнями занять періодично розглядалося на оперативних нарадах при директорі та на засіданнях Ради.

Починаючи з початкових класів, проводиться діагностика: визначаються сім`ї, в яких вихованню дітей не приділяється належна увага; відбувається знайомство із сімейними умовами, визначається, яка допомога потрібна батькам у вихованні дитини.

Вчителі сприяють організації змістовного дозвілля учнів, використовують зміст навчальних предметів для морального виховання школярів, контролюють відвідування онлайн уроків учнями, проводять індивідуальну роботу з учнями схильними до девіантної поведінки та тими, хто опинились у скрутній життєвій ситуації.

17 березня 2023 року у гімназії проведено засідання педагогічної ради «Про виховання дітей та учнівської молоді в умовах нових стандартів освіти» на якій педагоги розглянули питання :

- робота педагогічного колективу з попередження дитячого травматизму,

- роль класного керівника в організації виховного процесу,

- формування національно-патріотичної свідомості в школярів в позаурочний час.

Заступником директора з навчально-виховної роботи Лесею КРАМАРЕНКО був проведений моніторинг зайнятості учнів в позаурочний час та їхня участь у різноманітних конкурсах.

На виконання наказу закладу від 03.03.2023 № 18/о «Про проведення заходів, спрямованих на протидію молодіжному руху Ч(П)ВК «РЕДАН» у закладі педагогічним колективом посилився контроль за проведеннямпрофілактичноїроботищодопопередженнявиявівжорстокості та насильства,булінгу (цькування) середучнів закладу.

Класними керівникам 1-9 класів були сплановані та проведені:

- профілактичні заходи з учнями гімназії, спрямовані на протидію молодіжному руху Ч(П)ВК «РЕДАН;

- батьківські збори щодо інформування батьків про молодіжний рух Ч(П)ВК «РЕДАН» та належної організації дозвілля своїх дітей.

Практичний психолог Богдані БУГАЙ провела профілактичні заходи із підлітками щодо запобігання залученню учнів закладу до даного руху, провелаконсультації для батьків та дітей з питаньпрофілактикиасоціальноїповедінкиучнів, толерантного ставлення один до одного, розробила для батьків поради-пам’ятки щодо пошуків порозуміння з дітьми, встановлення між ними довірливих стосунків та поширила їх у батьківських групах.

Представником ювенальної поліції Юлією ДЕНИСЕНКО проведенороз’яснювальну роботу ( бесіду)з метою запобіганняпровокуванню масових бійок серед підлітків.

На виконання наказу закладу від 25.04.2023 № 31/о «Про запобігання негативним проявам в освітньому середовищі», з метою недопущення негативних проявів в освітньому середовищі педагогічні працівники проводили роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти та їх батьками ( були проведені батьківські збори), вживали заходів щодо запобігання і протидію булінгу та попередження суїцидальних проявів серед учнів закладу.

Практичним психологом Богданою БУГАЙ для педагогів закладу проведено тренінгові заняття «Селфхарм як проблемне явище соціального життя».

З метою створення максимально сприятливих умов для співробітництва педагогів, учнів та їх батьків, направлених на запобігання та подолання відхилень у поведінці дітей та підлітків в закладі діє Рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Засідання Ради відбувалися 2 рази на семестр. Рада виконуваладіагностичну, координуючу, творчу, оціночно – узагальнюючу, просвітницьку та прогностичнуфункції. У співпраці з класнимикерівниками Рада оперативно реагувала на випадкипропусків онлайн уроків без поважних причин, проблем вихованців у сім’ї та поза закладом. Виявлено, що 3 учні закладу :М.Ющук (1клас), Н.Ющук( 2 клас), О.Ковальчук (5 клас) опинилися у складнихжиттєвихобставинах та потребуютьпостійного контролю та уваги, про щобулиповідомленіпрацівникислужби у справах дітейБородянськоїселищної ради.

На засіданнях Ради розглядалися питання:

- про особливості виховання дітей, які схильні до негативних проявів;

- про попередження шкідливих звичок, формування відповідальності учнів за вчинені дії та профілактики негативних проявів у молодіжному середовищі;

- трималося на контролі питання відвідування учнями онлай уроків.

Протягом 2022/2023 навчального року випадків та проявів булінгу серед учнів закладу не зафіксовано.

Проте, з 2021 року за порушення дисципліни на внутрішкільномуобліку у закладіперебуває 2 учні : О.Левадний ( 6 клас), Н.Вишинська ( 8 клас), з якими проводиться психолого-педагогічна корекційна робота.

Узакладіведеться робота з превентивного вихованняучнів, пропагування здорового способу життя. З метою формуваннянавичокбезпечноїповедінки, збереження та зміцненняздоров’яучнів проводились різноманітні заходи згіднопланівкласнихкерівників. Стали традиційними, з 1 по 9 клас, виховнігодини за єдиною тематикою з питаньтехнікибезпеки.

У закладі створено структуру органів учнівського самоврядування, діє учнівський парламент гімназії ( очолює його учениця 7 класу – Дарина ПОНОМАРЕНКО, а безпосереднє керівництво здійснює педагог-організатор Наталія ЯРМОЛЕНКО), який відкриває можливості для самореалізації учнів, орієнтує їх на досягнення соціально корисної мети, забезпечує захист прав дітей, відвертає увагу від асоціальних форм поведінки, заповнює простір цікавими та змістовними справами. Міністерства парламенту спрямовують свою роботу на підвищення якості навчання, реалізацію вимог режиму роботи закладу, організацію дозвілля школярів, на розвиток ініціативи і творчої самодіяльності учнів.

На батьківських зборах протягом січня – травня 2023 року розглядалися питання : «Гіперактивна дитина в школі : особливості поведінки, виховання та навчання» ( 1 клас), « Запобігання жорстокому поводженні з дітьми» ( 2 клас), « Культурні цінності родини та їх значення для дитини» ( 3 клас), «Взаєморозуміння і взаємоповага. Як уникнути конфліктів з власними дітьми» ( 4 клас), «Вулиця та спілкування наших дітей» ( 5 клас), «Підліток у світі шкідливих звичок» ( 6 клас), «Виховання психологічної витривалості в підлітків» (7 клас), «Суїциди у дітей : причини, ознаки, профілактика» ( 8-9 класи), «Роль батьків у запобіганні шкідливих звичок» ( 9 клас).

На сайті закладу висвітлені поради, алгоритм дій у разі скоєння булінгу, номери телефонів безкоштовних гарячих ліній, інформація про проведену профілактичну роботу.

Уцілому в закладі створено умови, якісприяютьформуванню морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин. Адміністрація закладу, педагоги на належному рівні проводять правовиховну роботу, забезпечують дієвість профілактики злочинів, правопорушень, тому порівняно з попередніми роками у закладі не допущено росту злочинів, правопорушень.

ЗБЕРЕЖЕННЯ І ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ'Я УЧНІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ

До функціональних обов’язків директора входить і соціальний захист, збереження й зміцнення здоров’я учнів та педагогічних працівників.

До початку 2021/2022 навчального року всіма працівниками закладу пройдено поглиблений медичний огляд. А що до учнів, то на перше вересня його мають пройти тільки діти-першокласники у свого педіатра.

Відповідно до чинної інструкції наказом по закладу від 03.09.2021 № 102 «Про затвердження списків учнів, віднесених до підготовчої та спеціальної груп для занять на уроках фізкультури на 2021/2022 навчальний рік»розподілила учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердила списки учнів, віднесених до спеціальної (19 учнів) та підготовчої ( 23 учнів) груп для занять фізичною культурою.

Адміністрація закладу забезпечує здійснення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів, відповідно до положень спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674, «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах».

Спільно із заступником директора з навчально-виховної роботи Лесею КРАМАРЕНКО вживала заходів щодо відповідності розкладу уроків педагогічним та санітарно-гігієнічним вимогам. Як під час розробки робочого навчального плану, так і під час складання розкладу уроків, враховувались норми щодо граничного тижневого навантаження кожного школяра.

ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Тримаю на постійному контролі питання охорони праці та безпеки життєдіяльності учнів і працівників , яке визначається в діяльності директора як одне з пріоритетних і здійснюється відповідно до Законів України « Про охорону дитинства», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», « Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», «Про відпустки»,Кодекс законів про працю,Кодекс цивільного захисту України та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань. Наказом закладу призначено відповідального за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі, створено службу з охорони праці, сплановані відповідні заходи.

Не зважаючи на те що заклад 2022/2023 навчальному році працював за дистанційною формою навчання, стан роботи з безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу в закладі знаходиться під щоденним контролем адміністрації. У закладі не створені безпечні умови для перебування дітей – заклад немає укриття, проте була організована система профілактичної роботи онлайн.

Розроблені і затверджені в установленому порядку загальношкільні заходи і план роботи з профілактики дитячого травматизму на 2023 рік ( наказ закладу від 09.01.2023 № 2/о «Про затвердження плану першочергових заходів із профілактики травматизму невиробничого характеру в закладі на 2023 рік». На нарадах систематично розглядається стан і причини травматизму серед здобувачів освіти закладу. На засіданні педагогічної ради (17.03. 2023, протокол № 6) одне з питань, що розглядалося - питання «Робота педагогічного колективу з попередження дитячого травматизму».

Ведеться журнал реєстрації нещасних випадків з учнями. Своєчасно складаються повідомлення та акти.

Класні керівники активно проводять роз'яснювальну роботу онлайн з учнями та батьками з питань профілактики травматизму дітей у побуті, систематично проводять інструктажі: вступний, первинний, позаплановий та цільовий. Також проводяться індивідуальні бесіди.

Наказом гімназії від 20.12.2022 № 115 затверджені інструкції з пожежної безпеки у закладі, а наказом від 22.12.2022 № 116 затверджені та введені вдію програми з питань охорони та безпеки життєдіяльності, інструкції з охорони праці, електробезпеки та безпеки життєдіяльності для учнів та працівників гімназії.

Організовано навчання працівників гімназії з питань охорони праці ( наказ закладу від 15.02.2023 16/о « Про організацію навчання, інструктажів і перевірку знань працівників гімназії з питань охорони праці»

Протягом ІІ семестру 2022/2023 навчального року в закладі проведено:

- Тиждень безпеки життєдіяльності (17.04. - 21.04.2023). Під час тижня класні керівники 1-9 класів провели заходи спрямовані на профілактику запобігання травматизму, виховання поважного ставлення до безпеки людини, усвідомлення необхідності вироблення навичок з дотримання правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, що виникають при порушенні життєвого процесу у побуті, під час освітнього процесу, під час трудової діяльності чи соціальному середовищі. Проведенібесіди з батьками здобувачівосвітищодопосилення контролю за поведінкоюдітей, використанням ними небажаного, небезпечногоабозабороненогоінтернет-контенту. Педагогом-організатором Наталією ЯРМОЛЕНКО організовані виставка малюнків на тему «Безпека людини – добробут країни» та фоточелендж «Ми – за здоровий спосіб життя».

Серед учнів 3-9 класів було проведено анкетування з перевірки знань з безпеки життєдіяльності. В анкетуванні взяли участь 75 учнів 3-9 класів. Результати оцінювання :

- 69% правильних відповідей,

- 19% неправильних,

- 3% частково вірних відповідей,

- 9% без відповіді.

Середня оцінка перевірки знань з безпеки життєдіяльності - 8 із 12 балів,

На виконання протоколу № 7 засідання комісії ТЕБ та НС від 17.04.2023 класними керівниками 20-21 квітня проведені позапланові інструктажі для здобувачів освіти щодо дій під час повені та паводку, правил користування газовими приладами, водопровідними, електричними мережами та електроприладами в умовах підвищеної вологості.

З 24.04. 2023 по 05.05.2023 у закладі проведені різноманітні заходи спрямовані на профілактику хвороб та формування навичок здорового способу життя у здобувачів освіти закладу у рамках інформаційно-роз’яснювальноїкампанії «Рятуй життя безпечно» до Всесвітнього дня гігієни рук.

З 15.05.2023 по 21.05.2023 проведено І етап Всеукраїнського тижня безпеки дорожнього руху ( за окремим планом).

10.05. 2023 організовано та проведено День цивільного захисту.

Проведені заходи, в цілому, засвідчили, що педагогічний та учнівський колективи, технічний персонал закладу здатні виконати завдання щодо запобігання надзвичайним ситуаціям та ефективно реагувати на них. Штаб ЦЗ закладу показав уміння злагоджено працювати в складних умовах можливих надзвичайних ситуацій.

Після проведення вищезазначених тижнів та заходів були підведені підсумки та видані накази. Проведені заходи висвітлювалися на сайті закладу.

Завгоспом закладу Оленою РОМАНЧУК перевірено стан засобів пожежогасіння, аварійних виходів, електроприладів, інструкцій з ТБ на робочих місцях: майстерні, спортивному залі. У квітні 2023 року проведено додаткові протипожежні інструктажі.

Обстежено територію гімназії та прилеглі території з метою виявлення об’єктів, що становлять потенційну небезпеку. За підсумками обстеження адміністрацією гімназії до відділу освіти Бородянської селищної ради подано клопотання щодо видалення дерев, аварійних та потенційно небезпечних гілок або частини сухих дерев у саду на території закладу (06.03.2023). Проведено технічне обслуговування вогнегасників (28.04.2023).

На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями.

Протягом 2022/2023 навчального року випадків виробничого травматизму серед працівників закладу не було. Проте, було зафіксовано 3випадків травмування учнів, що сталися під час освітнього процесу (під час проведення уроків фізичної культури та перерв). Випадків травмування учнів, що сталися в побуті не зафіксовано.

У закладі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведено відповідну роботу з учителями. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорі.а вчителі, в свою чергу, не стомлюються дітям нагадувати повсякчас про це, особлива увага зверталася на теоретичні знання і практичні навички учнів щодо дій в умовах надзвичайних та екстремальних ситуацій, дій під час сигналу «Повітряна тривога».

Постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна та профілактична робота з питань безпеки життєдіяльності, на уроках з «Основ здоров'я» та на виховних годинах. Школярам необхідно постійно нагадувати про безпеку поведінки, а особливо зараз, під час канікул, коли вони значну частину свого часу проводять на вулиці, організовуючи своє дозвілля. Напередодні літніх канікул на сайті закладу розмістили загальні вимоги безпеки на літніх канікулах - правила безпечної поведінки : на вулиці, на дорозі, на воді, в лісі, з тваринами, в аварійних ситуаціях, пожежна безпека, електробезпека, вміння надавати першу лікарську допомогу тощо.

Відповідно до листа департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації від 26.04.2022 №/198/32.01/32.04-2022 з метою реалізації державної політики щодо здійснення заходів з протимінної діяльності, зокрема з інформування населення про небезпеку мін та вибухонебезпечних предметів та враховуючи актуальність даного питання у травні-червні 2022 року класними керівниками проведено інформаційно-просвітницьку діяльність з підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу про небезпеку мін та вибухонебезпечних предметів, навчання базовим правилам безпечної поведінки у разі їх виявлення.

Дана інформація розміщена класними керівниками у батьківських групах соціальної мережі VIBER. Батьки повідомляються про свою відповідальність під час канікул за здоров'я та життя дітей у письмовій формі.

Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівель закладу. У коридорах, навчальних кабінетах закладу розташовані плани евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. У всіх навчальних кабінетах наявні тематичні куточки з безпеки життєдіяльності. За планом роботи закладу проводимо навчання працівників з питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо. Відповідно до плану роботи з охорони праці виконано всі заплановані заходи. У закладі є всі необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів із питань охорони праці працівників та учнів, які ведуться відповідно до нормативних вимог. Відпрацьовано програму вступного інструктажу з охорони праці для працівників та учнів.

Недоліками в роботі з охоронипраці є:

- відсутність укриттяу закладі;

- встановлення пожежного гідранта на території закладу

- дозабезпеченнязакладу вогнегасниками;

Та на жаль, ціпитанняможнавирішитилише залучивши спеціалістів та кошти для придбаннянеобхідногообладнання і проведеннявідповіднихробіт.

ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

У зв’язку з тим, що у закладі протягом поточного навчального року навчальний процес здійснювався дистанційно організація харчування учнів не здійснювалася.

УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ

Згідно з професійним стандартом керівника закладу загальної середньої освіти ( ухвалений у вересні 2021 року та внесено до державного реєстру професійних стандартів) мета моєї професійної діяльності полягає в безпосередньому управлінні закладом і відповідальності за освітню, фінансово-господарську та інші різновиди діяльності закладу освіти. Я є представником закладу освіти у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і дію без довіреності в межах повноважень, передбачених законом, установчими документами закладу освіти та підпорядковуюся засновнику закладу освіти.

Своїми основними функціями як керівника закладу загальної середньої освіти вважаю:

  • забезпечення стратегічного управління розвитком закладу освіти;
  • забезпечення управління якістю освітньої діяльності;
  • забезпечення партнерської та мережевої взаємодії;
  • організація безпечного і здорового освітнього середовища;
  • забезпечення власного безперервного професійного розвитку.

У діяльності закладу забезпечується прозорість, відкритість, демократичність управління : управлінські рішення є обґрунтованими та прозорими, учасники освітнього процесу мають можливість впливати на ухвалення управлінських рішень. Важливою умовою успішної діяльності навчального закладу є чітке, конкретне планування освітнього процесу. Воно забезпечує цілеспрямованість у роботі всіх підрозділів, створює умови для організації роботи педагогічного та учнівського колективів, раціонального використання часу. Плануємо проведення реальних і оптимальних заходів, які можна провести і які забезпечують рівномірний ритм роботи закладу протягом року. Створюються відповідні умови та впроваджуються новітні освітні технології навчання у системі освіти для всебічного розвитку дітей.

Постійно вивчаю потреби учнів та працівників закладу, готую і доводжу до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежую їх реалізацію. Систематично оцінюю стан матеріально-технічних умов для навчання, сприяю створенню комфортного психологічного клімату та атмосфери довіри між учасниками освітнього процесу. Всі конфлікти в закладі освіти вирішуються конструктивно. Намагаюся створювати умови для попередження конфліктів, а у разі їх виникнення сприяю їх вирішенню на рівні закладу.

У закладі освіти створено інформаційний простір для забезпечення відкритості його діяльності. Створено та постійно підтримується офіційний вебсайт, який містить всю необхідну інформацію про діяльність закладу.

Наказом закладу від 07.10.2022 № 88/о затверджено Інструкцію з ведення ділової документації у гімназії в електронній формі. У ІІ семестрі 2022/2023 навчального року у гімназії запроваджено електронні класні журнали.

Керуючи закладом, я прагну до спрощення управлінських функцій, частину яких делегую заступнику директора, творчим групам вчителів, методичному об’єднанню класних керівників. Впроваджую передові форми і методи організації освітнього процесу, орієнтую вчителів на підвищення їх наукового, професійного та методичного рівня.

Як директор закладу я орієнтуюся на головну, кінцеву мету навчання й виховання здобувачів освіти, прагну обирати найоптимальніший шлях для вирішення проблем навчання й виховання учнів, спираючись на громадську думку закладу.

Протягом 2022/2023 навчального року проведено певну організаційну, управлінську роботу та видано накази:

- з основної діяльності – 139,

- з адміністративно-господарських питань – 22,

- про рух учнів – 63,

- з кадрових питань тривалого строку зберігання – 116,

- з кадрових питань тимчасового строку зберігання -16.

Упродовж навчального року здійснювала контроль за проведенням уроків та позакласних заходів, відвідала 55 уроків, провела 35 оперативних нарад.

Під час організації дистанційного навчання запроваджувався гнучкий (дистанційний) режим роботи працівників закладу, за рахунок використаннярізноманітні технології дистанційних форм через мережу Інтернетзабезпечувалося виконання навчальних програм, дотримуючись при цьому розкладу уроків.

Веду облік звернень громадян. За звітний період зареєстровано148 звернень, усі вони належним чином оформлені. Це, в основному, заяви про зарахування чи відрахування учня із закладу, про видачу довідок, що дитина дійсно навчається у закладі.

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Не дивлячись на те, що заклад працював у дистанційному форматі, адміністрацією закладу приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Подвір'я закладу завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, за якими доглядає двірник. Своєчасно обрізаються дерева, кущі, скошується трава.

Незважаючи на вік і зношеність будівлі закладу, адміністрація разом із колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтримання навчального закладу в робочому стані. Намагаємося створити умови для роботи і навчання, відремонтувати і довести до вимог сьогодення навчальні кабінети, забезпечити заклад новим сучасним обладнанням, меблями, технікою. На проведення занять у навчальних кабінетах, класах, складаються акти-дозволи. У всіх приміщеннях виконуються санітарно-епідеміологічні норми.

Кожного року у закладі виконуються капітальні та поточні ремонтні роботи.

Протягом начального року зверталась з проханням до в.о.селищного голови Георгія ЄРКА, начальника відділу освіти Наталії НОВІКОВОЇщодо виділення коштів на ремонтприміщень, придбання будівельних матеріалів, канцелярські товари. Питання вирішувались позитивно, а саме на поточний момент вирішені питання:

- замінена підлоги у кабінеті № 9 ( 6 клас);

- виконано акти прихованих робіт прокладання електромережі за підвісною стелею;

- оновлено фойє закладу та коридор у крилі, де розташовані кабінети початкових класів ( виконано облицювання стін негорючимиматеріалами);

- встановлені нові двері у кабінетах психолога та образотворчого мистецтва, бібліотеці;

- проведений замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

- до автоматичної пожежної системи підключено систему оповіщення.

- придбано генераторта виділялися кошти на паливо.

В поточному навчальному році з державного, місцевого бюджетів таз позабюджетних коштів заклад отримав обладнання на суму більш як 230 тис. гривень, зокрема:

- папір офісний -10 шт. – 2 тис. 200 грн.

- 10 ноутбуків на суму 54 тис 624 грн.

5 ноутбуків на суму 112 тис 470 грн. ( відUnicef)

- 3 ноутбука на суму 67 тис. грн. («БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД « УГОРСЬКА ЕКУМЕНІЧНА СЛУЖБА ДОПОМОГИ – УКРАЇНА»;

- комплект канцелярського приладдя на суму 3410 грн

- засоби корекції ( інклюзію) - 5 тис. 950 грн.

- придбано медикаменти для медпункту – 500 грн.

- гумові рукавички, дезінфекційні засоби, паперові серветки тощо;

- матеріали для облаштування укриття ( запаси води, аптечка, шліфмашина, домкрат, каремати, ліхтарі, сидіння, совкова лопата, контейнера, ємність для води та інше) на суму - 28 000 грн.;

Заклад отримав від благодійних організацій меблі ( шафи, столи, стільці, тумбу).Від волонтерів з Литви отримали :

- 40 б/у планшетів, якими нагородили учнів, хто за підсумками навчальних досягнень за І семестр мали високий та достатній рівні знань;

- 10 б/у ноутбуків, які видавалися дітям, хто не мав технічного забезпечення на час дистанційного навчання.

- 7 б/у комп’ютерів для навчальних кабінетів на суму 12 тис 600 грн.;

- 3 маркерно-магнітні дошки.

На даний момент необхідно вирішити таке важливі питання :

-насамперед облаштування укриття, щоб у наступному навчальному році ми могли організувати навчальний процес за очною формою навчання;

- встановити пожежний гідрант на території закладу;

Звичайно, є ряд поточних робіт, які необхідно вирішувати:

- оздобити плиткою центральний ганок закладу;

- частково замінити плитку на стінах та облаштувати перегородки у внутрішньому туалеті;

- облаштувати ресурсну кімнату;

- провести косметичний ремонт навчальних кабінетів та коридорів закладудо початку нового навчального року.

У2023/2024 навчальному році діяльність педагогічного колективу Бородянської гімназії планую направити на вирішення пріоритетних напрямків:

1.1.Освітнє середовище:

- забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;

- створенні середовища, де діти з особливими освітніми потребами знаходитимуть підтримку, усвідомлюватимуть свою цінність, а також важливість власної ролі у процесі навчання;

- створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;

- формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору;

- продовжити роботу з подальшоїінформатизаціїосвітньогопроцесу, оволодіватиінструментамидистанційногонавчання.

1.2.Система оцінювання здобувачів освіти:

-формування відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень;

-застосовування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти;

-спрямовування системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання;

1.3.Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти:

-ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти;

-постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників;

- підвищитиособистувідповідальність кожного члена педагогічногоколективу за якість та результативністьроботи.

-налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками чи іншими законними представниками (далі -батьки), працівниками закладу освіти;

-організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;

1.4.Управлінські процеси закладу освіти:

-наявність стратегії та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань;

-формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм;

-ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників.

-організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою;

-формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

- зміцнювати та вдосконалювати навчально-матеріальну базу гімназії, залучивши як бюджетні так і позабюджетні кошти.

Переді мною стояло завдання прозвітувати щодо свого внеску в розвиток закладу, розкрити, який вплив на нього мали прийняті мною управлінські рішення.

Я зупинилася на основних питаннях своєї управлінської діяльності.

Наявні результати і здобутки з управління закладом - це не лише моя особиста заслуга, а копітка, творча, наполеглива, самовіддана праця заступника директора з навчально-виховної роботи Лесі КРАМАРЕНКО, кожного члена трудового колективу, батьків та громадськості. Я вдячна всьому педагогічному колективу та технічному персоналу за роботу протягом 2022/2023 навчального року, а батькам за підтримку, допомогу та розуміння, і всім тим, хто причетний до нашого закладу та допомагає у здійсненні всіх тих цілей і завдань, які ставить собі сьогодні педагогічний колектив гімназії, хто сприяє розвитку і вихованню молодого покоління.

Загалом, роботу педагогічного колективу, адміністрації гімназії у 2022/2023 навчальному році в умовах воєнного стану в Україні, часткової відсутності зв’язку та технологічного оснащення, масової зміни місця проживання дітей та ускладення шляхів спілкування з ними та їх батьками, повсякденного стресу слід вважати задовільною.

Дякую всім за розуміння та співпрацю.

Кiлькiсть переглядiв: 215

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.