Булінг(від анг. to bull – переслідувати) – небажана агресивна поведінка дітей шкільного віку, яка призводить до цькування дитини іншою дитиною або групою дітей з метою приниження, залякування та демонстрації сили.


Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) https://drive.google.com/file/d/1Fq74WseapFRL7afl_J20XJZgqYtPXweN/view?usp=sharing


Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) https://drive.google.com/file/d/1-ptE1QF9oSyPbRvGHLjMobuSmmeqwOgP/view?usp=sharing

Порядок подання заяв про випадок
булінгу (цькування) та реагування на доведені випадки

1.Якщо педагог або інший працівник закладу освіти (інший учасник освітнього процесу) став свідком булінгу, вінінформує керівника закладу освіти у письмовій чи усній формі незалежно від того, поскаржилась йому жертва булінгу чи ні; або ж аналогічно після отримання звернення дитини.

2.Учасником освітнього процесу (учні, вчителі, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява, де вказується інформація щодо джерела її отримання: - постраждалий чи свідок булінгу (цькування). - підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками. - достовірна інформація від інших осіб та часу: - як довго триває; - одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер.

3.Відповідно до такої заяви керівник закладу освіти видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

4. Керівник закладу освіти у строк, який не перевищує однієї доби, повідомляє, батьків, особи, яка стала стороною булінгу; за потреби викликає бригаду екстреної медичної допомоги.

5.Розглянувши заяву, керівник закладу освіти скликає засіданнякомісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.

6.Комісія не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відповідне рішення.

7.За умови визнання Комісією результатів розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітньої установи на протязі однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію), Службу в справах дітей, центр соціальних служб.

8.Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється протокольно (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

9.У разі не визнання Комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітньої установи рекомендує звернутись постраждалому (його представнику) іззаявою доорганів Національної поліції України.

10.За будь-якого рішення Комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників відповідного процесу.

План заходів

щодо попередження булінгу в

Бородянському ЗЗСО І-ІІ ступенів

на 2021/2022 навчальний рік

№ з/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
ДІАГНОСТИЧНИЙ ЕТАП
1 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах Усі категорії учасників освітнього процесу Вересень- жовтень психолог школи
2 Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. Учні 1-9 класів Протягом року Класні керівники, практичний психолог
ІНФОРМАЦІЙНО - ПРОФІЛАКТИЧНІ ЗАХОДИ
1 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року КрамаренкоЛ.М.
2 Спостереження під час навчального процесу, в позаурочний час Усі категорії учасників освітнього процесу Постійно Практичний психолог
3 Засідання МО класних керівників на тему: «Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок». Класні керівники 1-9 класів Вересень МельниченкоЛ.В.
4 Консультативний пункт «Скринька довіри» Усі категорії учасників освітнього процесу Постійно Практичний психолог
5 Діагностика стану психологічного клімату класу Учні 1-9 класів Постійно Практичний психолог
6 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу Усі категорії учасників освітнього процесу Постійно Практичний психолог
7 Інформаційна виставка у бібліотеці «Булінг. Міфи та реальність» Учні 1-9 класів Упродовж року Новікова Д.В.
8 Конкурс есе на тему «Як довіряти і бути вдячним іншим». Учні 4-9 класів Листопад КрамаренкоЛ.М., Мельниченко Л.В. Тарасенко Г.М. Погорілець Ю.Г.
9 Тиждень протидії поширення булінгу серед учасників освітнього процесу Усі категорії учасників освітнього процесу Січень КрамаренкоЛ.М.
10 Анкетування учнів школи «Насильство та його прояви в учнівському середовищі». Учні 1-9 класів Грудень Кл. керівники
11 Контроль стану попередження випадків булінгу. Нарада при директору Педпрацівники Грудень Міщенко І.М., Крамаренко Л.М.
ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ДРУЖНІХ СТОСУНКІВ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
1 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків Учні 1-4 класів Упродовж року Класні керівники
2 Поради дітям «Алгоритм дій у разі виявлення проявів булінгу (протиправних дій) Учні 1-9 класів Упродовж року Класні керівники
3 Засідання учнівського парла-менту на тему «Не допускай насилля над ближнім» Учні 5-9 класів Грудень Лясковець В.І.
4 Учнівська конференція «Думки молоді на тему «Як подолати булінг» Учні 5-9 класів Березень Лясковець В.І., Крамаренко Л.М.
5 Конкурс - виставка плакатів «Шкільному булінгу скажемо – ні» Учні 4-9 класів Квітень Кл. керівники, Лясковець В.І.
РОБОТА В КЛАСНИХ КОЛЕКТИВАХ
1 - Скажи булінгу « Ні!» 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного» Учні 1 класу Листопад Лисак С.М.
2 - Конкурс малюнків « Проти насильства». Учні 1 класу Січень Лисак С.М.
3 - Читання казки «Гадке качення» Учні 1 класу Квітень Лисак С.М.
4 - Імітаційна гра « Якщо тебе ображають». Учні 2 класу Жовтень Казміренко Л.І.
5 - Проведення тренінгу з розвитку спілкування та мирного вирі-шення конфліктів моделювання ситуації булінгу у шкільному середовищі. Учні 2 класу Січень Казміренко Л.І.
6 - Інтерактивна гра « Продовже-ння речення» - Життя людини-найцінніший скарб, якщо»… Учні 2 класу Квітень Казміренко Л.І.
7 - Тренінг « Протидія булінгу в дитячому середовищі». Учні 3 класу Жовтень Литвин В.Г.
8 - Гра « Це булінг ? Правила безпечної роботи в мережі Інтернет». Учні 3 класу Січень Литвин В.Г.
9 - Зустріч зі шкільним психологом « Протидія булінгу». Учні 4 класу Листопад МельниченкоЛ.В.
10 - Виховне заняття «Як зупинити булінг». Учні 4 класу Січень МельниченкоЛ.В.
11 Написання есе « Чому булінг - негативна явище?» Учні 4 класу Березень МельниченкоЛ.В.
12 - Виховна година « Чуйність і доброта - два крила, на яких тримається людство». Учні 5 класу Жовтень Погорілець Ю.Г.
13 - Імітаційна гра «Якщо тебе ображають» Учні 5 класу Січень Погорілець Ю.Г.
14 - Тренінгове заняття « Профі-лактика. Діти без насильства». Учні 5 класу Березень Погорілець Ю.Г.
15 - Круглий стіл « Як протистояти тиску однолітків». Учні 6 класу Вересень Новікова Д.В.
16 - Перегляд відео-роликів . Нік Вуйчич про булінг в школі. Учні 6 класу Листопад Новікова Д.В.
17 - Імітаційна гра « Якщо тебе ображають». Учні 6 класу Січень Новікова Д.В.
18 - Складання порад « Як допомогти дітям упоратися з булінгом». Учні 6 класу Квітень Новікова Д.В.
19 - Складання та розповсюдження серед учнів пам’ятки « Не стань жертвою булінгу». Учні 7 класу Листопад Ігнатко К.Ю.
20 - Тренінгове заняття « Профі-лактика булінгу в учнівському середовищі». Учні 7 класу Січень Ігнатко К.Ю.
21 Перегляд художньому фільму « Цуценя». Учні 7 класу Квітень Ігнатко К.Ю.
22 - Перегляд відеофільму « Булінг у школі та як з ним боротися». Учні 8 класу Жовтень Лясковець В.І.
23 - Тренінгове заняття « Стоп булінгу» Учні 8 класу Січень Лясковець В.І.
24 - Складання і розповсюдження буклетів серед школярів « Як запобігти булінгу». Учні 8 класу Квітень Лясковець В.І.
25 Імітаційна гра « Розкажи про насильство». Учні 9 класу Жовтень Яриш В.В.
26 Тренінгове заняття « Все про кібербулінг». Учні 9 класу Грудень Яриш В.В.
27 Круглий стіл « Що таке агресія? Як навчитися нею керувати? Учні 9 класу Січень Яриш В.В.
28 Бесіда-тренінг Віртуальний терор : тролінг». Учні 9 класу Квітень Яриш В.В.
РОБОТА З БАТЬКАМИ
1 Батьківські збори за участі представників поліції на тему «Поговоримо про булінг». Батьки здобувачів освіти Жовтень КрамаренкоЛ.М.
2 Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» Батьки здобувачів освіти Грудень Кл. керівники
3 - Консультація для батьків « Довіра і повага в родині». Батьки здобувачів освіти Січень Кл. керівники
4 Тренінгове заняття «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» Батьки здобувачів освіти Березень Кл. керівники
5 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» Батьки здобувачів освіти Травень Кл. керівники
Кiлькiсть переглядiв: 675

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.