/Files/images/Дії під час повені, паводка.jpg

Поведінка під час повені

Правилаповедінки під час повені та паводка

Фактори небезпеки повеней та паводків – руйнування будинків та будівель, мостів; розмив залізничних та автомобільних шляхів; аварії на інженерних мережах; знищення посівів; жертви серед населення та загибель тварин.Унаслідок повені, паводка починається просідання будинків та землі, виникають зсуви та обвали.

Дії у випадку загрози виникнення

повені, паводка:

1. Уважно слухайте інформацію про надзвичайну ситуацію та інструкції про порядок дій, не користуйтеся без потреби телефоном, щоб він був вільним для зв’язку з вами.2. Зберігайте спокій, попередьте сусідів, надайте допомогу інвалідам, дітям та людям похилого віку.3. Дізнайтеся в місцевих органах державної влади та місцевого самоврядування місце збору мешканців для евакуації та готуйтеся до неї.4. Підготуйте документи, одяг, найбільш необхідні речі, запас продуктів харчування на декілька днів, медикаменти. Складіть усе до валізи. Документи зберігайте у водонепроникному пакеті.5. Від’єднайте всі споживачі електричного струму від електромережі, вимкніть газ.6. Перенесіть більш цінні речі та продовольство на верхні поверхи або підніміть на верхні полиці.7. Переженіть худобу на підвищену місцевість.

Дії в зоні раптового затоплення під час

повені, паводка:

1. Зберігайте спокій, уникайте паніки.2. Швидко зберіть необхідні документи, цінності, ліки, продукти та інші необхідні речі.3. Надайте допомогу дітям, інвалідам та людям похилого віку. Вони підлягають евакуації в першу чергу.4. По можливості негайно залишіть зону затоплення.5. Перед виходом з будинку вимкніть електро- та газопостачання, загасіть вогонь у грубах. Зачиніть вікна та двері, якщо є час — забийте вікна та двері першого поверху дошками (щитами).6. Відчиніть хлів — дайте худобі можливість рятуватися.7. Підніміться на верхні поверхи або на горішні приміщення.8. До прибуття допомоги залишайтеся на верхніх поверхах, дахах, деревах чи інших підвищеннях, сигналізуйте рятівникам, щоб вони мали змогу швидко вас знайти.9. Перевірте, чи немає поблизу постраждалих, надайте їм, якщо це можливо, допомогу.10. Потрапивши у воду, зніміть з себе важкий одяг і взуття, відшукайте поблизу предмети, за допомогою яких можна триматися до одержання допомоги.11. Не переповнюйте рятувальні засоби (катери, човни, плоти).

Дії після повені, паводка:

1. Переконайтесь, що ваше житло не отримало внаслідок повені ніяких ушкоджень та не загрожує заваленням, немає провалин у будинку і навколо нього, не розбите скло і немає небезпечних уламків та сміття.2. Не користуйтесь електромережею до повного осушення будинку.3. Обов’язково кип’ятіть питну воду, особливо з джерел водопостачання, які були підтоплені.4. Просушіть будинок, проведіть ретельне очищення та дезинфекцію забрудненого посуду й домашніх речей та прилеглої до будинку території.5. Здійснюйте осушення затоплених підвальних приміщень поетапно, з розрахунку 1/3 об’єму води на добу.6. Електроприладами можна користуватися тільки після їх ретельного просушування.7. Заборонено вживати продукти, які були підтоплені водою під час повені. Позбудьтеся їх та консервації, що була затоплена водою й отримала ушкодження.8. Усе майно, що було затоплене, підлягає дезинфекції.9. Дізнайтеся в місцевих органах державної влади та місцевого самоврядування адреси організацій, які відповідають за надання допомоги потерпілому населенню.

ІНСТРУКЦІЯ з техніки безпеки учнів під час весняних канікул

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ


1.1. Інструкція з безпеки учнів під час весняних канікул поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час перебування учнів на весняних канікулах.


1.2. Інструкцію розроблено відповідно до «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2001 № 563, «Правил дорожнього руху України», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, «Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України», затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Головного управління державної пожежної охорони від 30.09.1998 № 348/70.


1.3. Усі учасники навчально-виховного процесу повинні знати правила надання першої (долікарської) допомоги при характерних ушкодженнях, мати необхідні знання й навички користування медикаментами.


ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПІД ЧАС ВЕСНЯНИХ КАНІКУЛ


2.1. Вимоги безпеки життєдіяльності учнівперед початком весняних канікул:


2.1.1. Перед початком весняних канікул слід чітко визначити терміни початку та завершення канікул.


2.1.2. У разі продовження канікул телефонувати в останній день визначених термінів до приймальної навчального закладу вихователеві або класному керівникові для визначення нового терміну канікул.
2.1.3. Ознайомитися з планом проведення канікул у класі, навчальному закладі, брати активну участь у запланованих заходах.


2.1.4. У разі неможливості за поважних причин або сімейних обставин узяти участь у запланованих заходах під час канікул або вчасно розпочати навчання після канікул учні, батьки повинні завчасно попередити вихователя або класного керівника, надавши заяву чи медичну довідку, що підтверджує причину.


2.2. Вимоги безпеки життєдіяльності учнівпід час весняних канікул:


2.2.1. Під час канікул перебуваючи на вулиці ставши учасником дорожньо-транспортного руху, слід чітко виконувати правила Дорожнього руху:


● рухатися тротуарами і пішохідними доріжками, дотримуючись правого боку, обережно по слизькій дорозі, особливо під час ожеледиці. Взуття має бути зручним, підбори — низькими;


● за межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, слід іти назустріч руху транспортних засобів;


● переходити проїжджу частину можна тільки по пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, а за їх відсутності — на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;


● у місцях, де рух регулюється, потрібно зважати тільки на сигнали регулювальника чи світлофора;


● виходити на проїжджу частину з-за транспортних засобів, упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби;


● чекати на транспортний засіб потрібно тільки на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;


● на трамвайних зупинках, не обладнаних посадковими майданчиками, можна виходити на проїжджу частину лише з боку дверей і тільки після зупинки трамвая;


● у разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору, або спеціальним звуковим сигналом необхідно утриматися від переходу проїжджої частими або негайно залишити її;


● категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом або встановленими місцями;


● заборонено під час зимових канікул учням кататися на велосипедах, мопедах, роликах та ін., що не відповідає погодним умовам та сезону для запобігання ДТП за участю дітей;


● для запобігання ДТП за участю дітей категорично заборонено кататися на санчатах, ковзанах, лижах (інших зимових приладах для розваг) на проїжджій дорозі, катання на цих предметах діти повинні у спеціально відведених для цього місцях і під наглядом дорослих, батьків;


● категорично заборонено кататися з гірок із виїздом на проїжджу частину дороги;


● у жодному разі не можна чіплятися за задній бампер машин для того, щоб покататися по проїжджій частині дороги — ці дії визначені вищою категорією небезпеки, що може призвести до ДТП, травмування й загибелі;


● для запобігання травмування можна кататися на ковзанах тільки у відведених для цього спеціальних місцях й на міцному льоду без розщелин;


● учні повинні виконувати зазначені правила, а також інші Правила дорожнього руху України, знання про які вони отримали на уроках основ здоров'я, виховних годинах, предметних уроках;


● перебувати поблизу залізничних колій дітям без супроводу дорослих заборонено;


● учні, користуючись транспортним засобом, повинні сидіти або стояти тільки в призначених для цього місцях, тримаючись,за поручень або інше пристосування.


2.2.2. Під час канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, приміщеннях, транспорті, учні повинні чітковиконувати правила пожежної безпеки:


● не брати із собою вогненебезпечні предмети, що можуть спричинити пожежу (запальнички, сірники, петарди, бенгальські вогні, феєрверки, цигарки, легкозаймисті речовини, вогнезаймисту рідину та ін.);


● користуватися газовою плитою вдома тільки зі спеціалізованим електричним приладом для вмикання і під наглядом дорослих;


● заборонено використовувати віконниці на вікна для затемнення приміщень і застосовувати горючі матеріали; зберігати бензин, газ та інші легкозаймисті горючі рідини, приносити їх до приміщення; застосовувати предмети оформлення приміщень, декорації та сценічне обладнання, виготовлене з горючих синтетичних матеріалів, штучних тканин і волокон (пінопласту, поролону, полівінілу та ін.); застосовувати відкритий вогонь (факели, свічки, феєрверки, бенгальські вогні та ін.), використовувати хлопавки, застосовувати дугові прожектори, влаштовувати світлові ефекти із застосуванням хімічних та інших речовин, що можуть спричинити загоряння; встановлювати стільці, крісла і інші конструкції, виконані з пластмас та легкозаймистих матеріалів, а також захаращувати предметами проходи і аварійні виходи;


● у жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці незнайому чи чужу побутову техніку, не вмикати її у розетку вдома чи в інших установах — це може призвести до вибуху та надзвичайної ситуації;


● не можна наближатися до електроприладів, музичної апаратури, що живляться струмом. Користуватися електроприладами тільки в присутності батьків, сухими руками. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, іскріння проводки, слід негайно повідомити дорослих;


● не скупчуватися біля проходів у громадських установах, входах та виходах, у приміщеннях вестибюлю;


● під час участі в масових заходах не кричати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмонебезпечних ситуацій у приміщенні, виконувати правила пожежної безпеки;


● у разі пожежної небезпеки: наявності вогню, іскріння, диму — негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу. Викликати службу пожежної охорони за номером 101, назвавши своє ім'я, прізвище, коротко описавши ситуацію: наявність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, свій номер телефону;


● при появі запаху газу в приміщенні у жодному разі не вмикати електроприладів, не користуватися стаціонарним чи мобільним телефоном, відчинити вікна, двері, перевірити приміщення, вимкнути газову плиту, якщо вона була ввімкнена, й вийти з приміщення; покли-кати на допомогу дорослих, негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону; назвавши своє ім'я, прізвище, коротко описавши ситуацію й залишивши свій номер телефону.


2.2.3. Під час канікул, перебуваючи вдома, на вулиці, в громадських місцях, приміщеннях, транспорті тощо, учні повинні чітковиконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння та ін.:


● під час канікул заборонено перебувати біля водойм без супроводу дорослих для запобігання утоплення дітей. Коли вода покрита шаром льоду — категорично заборонено ступати на лід для попередження провалювання під нього;


● категорично заборонено наближатися й перебувати біля будівельних майданчиків, кар'єрів, закинутих напівзруйнованих будівель для запобігання обрушень будівельних матеріалів й попередження травм та загибелі дітей;


● категорично заборонено вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби, стимулятори;


● категорично заборонено брати до рук, нюхати, їсти незнайомі дикі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння;


● пересуватися слід обережно, спокійно. Беручи участь в іграх, не створювати хаотичного руху, не штовхатися, не кричати. На вулиці бути обережним, дивитися під ноги, щоб не впасти в яму чи відкритий каналізаційний люк;


● на вулиці не варто підходити до обірваних, обвислих проводів або проводів, що стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння — ці проводи можуть бути ще підживлені електрострумом;


● не слід наближатися до щитових, залазити на стовпи з високовольтними проводами — можна отримати удар електрострумом від високовольтних живлень на відстані 5 м;


● потрібно бути обережним на дитячих майданчиках, у парках відпочинку: спочатку переконатися, що гойдалки, атракціони, турніки та інші прилади справні, сильно не розгойдуватися й не розгойдувати інших, щоб не призвести до падіння чи іншого травмування;


● не можна виходити на дах багатоповерхівки для попередження падіння дітей їз висоти;


● не наближатися до відчинених вікон, не нахилятися на перила, парапети сходинок для запобігання падіння дітей із висоти;


● не спускатися у підвали будинків чи інші підземні ходи, катакомби, бомбосховища —там може бути отруйний газ;


● не вступати в контакт із незнайомими тваринами для запобігання отримання укусів від хворих на сказ тварин;


● застосовувати всі знання й правила, отримані на уроках основ здоров'я, виховних годинах, навчальних уроках.


2.2.4. Під час канікул учні повинні виконувати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у громадських місцях, друзів, у замкнутому просторі приміщень із незнайомцями, а такожвиконувати правила попередження правопорушень та насильстванад дітьми:


● не розмовляти й не контактувати із незнайомцями, у жодному разі не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками міліції. Слід одразу кликати на допомогу й швидко йти до людей;


● не підходити до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони запитують дорогу. Краще відповісти, що не знаєте, і швидко йти геть;


● перебувати без супроводу дорослих на вулиці дітям до 10-ти років можна до 20 год., до 14-ти років — до 21 год., до 18-ти років — до 22 год. У темну пору року — із настанням темряви;


● діти мають право не відчиняти дверей дому навіть представникам правоохоронних органів. Якщо незнайомець запитує, коли повернуться батьки, слід повідомити, що незабаром — вони у сусідів. Тим часом зателефонувати батькам, а двері незнайомцям не відчиняйте;


● слід триматися подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми; у стосунках із оточуючими слід поводитися толерантно;


● не заходити в під'їзд, ліфт із незнайомцями; слід одразу кликати на допомогу, якщо незнайомець провокує якісь дії щодо вас. Бути уважними, оглядатися й перевіряти, чи не слідкує за вами хтось під час проходу провулків, підземних переходів, між будинками, у тунелях. Якщо за вами хтось іде, зупинитися й відійти осторонь, щоб потенційний переслідувач пройшов повз вас;


● не вчиняти дії; що можуть призвести до правопорушень. Неповнолітніми у кримінальному праві вважаються особи віком до 18-ти років. За злочини, вчинені після настання 14-річного віку, неповнолітні підлягають кримінальній відповідальності. Позбавлення волі неповнолітньому може бути строком не більше ніж на 10 років. Найсуворішим примусовим виховним заходом є направлення до спеціальних навчально-виховних установ, що здійснюється примусово, незалежно від бажання неповнолітнього чи його батьків;


● батьки неповнолітніх, які не займаються вихованням своїх дітей, підлягають адміністративному штрафу в розмірах, передбачених відповідною статтею Карного кодексу України;


● всеукраїнські гарячі лінії підтримки дітей та молоді України: Всеукраїнська лінія «Телефон довіри» 800-500-21-80, національна гаряча лінія з питань попередження насильства над дітьми та захисту прав дітей - 500-500-33-50 (у межах України дзвінки безкоштовні).


2.2.5. Під час канікул учні повинні виконувати правила іззапобігання захворюваньна грип, інфекційні та кишкові захворювання, педикульоз та ін.:


● при нездужанні не виходити з дому, щоб не заражати інших людей, викликати лікаря;


● хворому призначити окреме ліжко, посуд, білизну;


● приміщення постійно провітрювати;


● у разі контакту із хворим надягати марлеву маску;


● хворому слід дотримуватися постільного режиму;


● вживати заходів профілактики: їсти мед, малину, цибулю, часник; чітко виконувати рекомендації лікаря;


● перед їжею мити руки з милом;


● не їсти брудних овочів та фруктів, ретельно їх мити;


● для запобігання захворювань на педикульоз регулярно мити голову; довге волосся у дівчат має бути зібране; не користуватися засобами особистої гігієни (гребінцем) інших осіб, а також не передавати свої засоби гігієни іншим. Не міряти й не носити чужого одягу, головних уборів, а також не передавати іншим свій одяг;


● не вживати самостійно медичних медикаментів чи препаратів, не рекомендованих лікарем;


● якщо ви погано почуваєтеся, а дорослих поряд немає, слід викликати швидку медичну допомогу за номером 103, описавши свій стан, назвавши номер свого телефону, домашню адресу, прізвище, ім'я, а також зателефонувати батькам.


3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ У РАЗІ ВИНИКНЕННЯ НАДЗВИЧАЙНОЇ АБО АВАРІЙНОЇ СИТУАЦІЇ


3.1. Не панікувати, не кричати, не метушитися, чітко й спокійно виконувати вказівки дорослих, які перебувають поряд.


3.2. Зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого перебування.


3.3. Якщо ситуація вийшла з-під контролю дорослих, слідзателефонувати в служби екстреної допомогиза телефонами:


101 — пожежна охорона;


102 — міліція;


103 — швидка медична допомога;


104 — газова служба,


коротко описати ситуацію, назвати адресу, де відбулася надзвичайна ситуація, а також своє прізвище, ім'я, номер свого телефону.

3.4. За можливості слід залишити територію аварійної небезпеки

/Files/images/РЕДАН.jpg

Що таке “Редан” і як вберегти дитину від токсичних субкультур

Чи може росія вербувати підлітків? Так. Чи добре їй вдається? Ні. Попри те, що останніми днями в Україні гучно заговорили про так званий молодіжний рух ПВК “Редан" (“Рьодан”), масового характеру у нас субкультура так і не набула. Тим не менш, якщо заснований у росії рух бодай трохи просочився повз кордон, знати про нього більше варто. Що таке “Редан” і як захистити свою дитину від впливу деструктивної субкультури, розповідаємо у нашому матеріалі.

У чому проблема?
Що таке "Редан" і звідки він взявся

ПВК "Редан" — нова молодіжна субкультура, яка нібито виступає проти "офніків" (сучасна назва гопників та хуліганів), "скінхедів", футбольних фанатів та представників національних меншин. Члени угруповання носять довге волосся, чорний одяг із зображенням павуків і використовують специфічний сленг.

Підлітки, координуючись через соцмережі,збираються великими групами в громадських місцях і влаштовують бійки. 27-го лютого у Києві, Харкові, Житомирі, Львові та Івано-Франківську представники субкультуризбиралися для масових бійок, проте поліція встигла завадити сутичкам.

Рух з'явився в росії приблизно пів року тому під впливом японського аніме "Hunter x Hunter", в якому за сюжетом діє злочинна організація "Геней Рьодан", символом якої є павук. До лютого 2023 "Редан" майже нічим не відрізнявся від будь-якої іншої спільноти фанів аніме. Його учасники обмінювалися мемами на тему улюбленого аніме, обговорювали одяг та музику. Загальновідомим рух став після подій у московських торгових центрах — там підлітки влаштували кілька бійок зі своїми "ворогами". За повідомленнями російських ЗМІ,було затримано близько 300 неповнолітніх. А наприкінці лютого прояви руху вперше помітили й у нас.

"Редан" в Україні

Українськими медіа прокотилася хвиля новин про підлітків, які носять одяг з павуком та цифрою 4 (саме такий номер був у одного з головних героїв аніме) та урізноманітнюють своє дозвілля масовими бійками. Основними центрами проведення своїх зборів підлітки обирають людні місця — площі, торговельні центри, центральні частини міст тощо.

Українська поліція з новомодною навалою справляється досить оперативно. 27 лютого поліція повідомила, що в Києві на Печерську планувалась масова бійка за участі прихильників згаданої субкультури. Правоохоронці вчасно відреагували та затримали учасників. Те ж сталося у Львові та Вінниці.

Наразі в Україні вже заблокували близько 20 каналів та груп "ПВК Редан",понад 700 осіб (здебільшого неповнолітніх) запросили на бесіду у відділення поліції. Паралельно оперативні служби разом із Кіберполіцією встановлюють джерела фінансування, адміністраторів каналів та організаторів масових заходів.

А 28 лютого кіберполіція встановила ще одного адміністратора телеграм-каналу руху. Ним виявився 16-річний мешканець Дніпра. За словами юнака, він вирішив "хайпонути" на темі й створив канал з "модною" назвою для отримання заробітку від реклами. З цим хлопцем та його батьками також уже спілкуються правоохоронці.

На службі у російських пропагандистів

У поліції стверджують, що через "Редан" пропагандисти рф намагаються дестабілізувати Україну.

"Штучне поширення такої субкультури — спроба російських пропагандистів провести чергову інформаційно-психологічну операцію та залучити підлітків до протиправної діяльності", — таку заяву начальника управління ювенальної превенції Нацполіції Василя Богдана оприлюднили у ТГ-каналі Нацполіції.

Версія про те, що спецслужби рф, попередньо випробувавши сутички підлітків у москві, почали використовувати таку ж модель провокацій та заворушень на території України, має право на життя. Будь-які прояви нестабільності в Україні завжди на руку нашим ворогам. В протилежність руху "Редан" також створюються групи "анти-редан", до яких входить так звані "офники", які не визнають представників "Редан" та вступають з ними у суперечки та бійки. Таким чином психологічне та фізичне протистояння постійно тримається "у градусі". Новий флешмоб пропаганда рф може використовувати й для того, щоб стверджувати,ніби Україна та росія — це єдиний простір, адже молодь і тут, і там "поводиться однаково".

По суті "Редан" пропонує підліткам ідею, яка допомагає зануритися у романтичне життя зі "справедливими" розбірками в естетиці аніме. Тим більше, що самі учасники "Редан" заперечують радикальні погляди, кажуть, щоабревіатура ПВК (приватна військова компанія) у назві руху — це жарт, і стверджують, що лише захищають свою свободу одягатися так, як вони хочуть, та гуляти там, де їм заманеться.


Фахівці кажуть — шансів, що в Україні цей рух приживеться, мало. Робота з підлітками триває вже не тільки в поліції, а й у школах.Проте росія вже не вперше використовує українських дітей для своїх злочинних цілей. До "Редана" були й інші різні ігри, завдяки яким діти здавали локації українських важливих об'єктів, виписували інформацію в ігрових чатах тощо.

У чому небезпека?

Рухи, подібні "Редан", небезпечні ще й з інших причин — зазначає психологиня та психотерапевтка Марина Ребрик.

· По-перше, вони містять ознаки секти, а секти, як відомо, — це про сильнузалежність, несвободу, авторитаризм та насильство. Відомо, що в країні-агресорці з авторитарним режимом надзвичайно багато людей перебувають під впливом пропаганди, яка деструктивно впливає на психіку та схожа за своєю дією на дію тоталітарних сект.

· По-друге, вонипровокують неконтрольовану агресію, а часто й аутоагресію, тож це може загрожувати життю та здоров'ю дитини, а також її оточення. Цим вони відрізняються від звичайних субкультур, які хоч і містять ознаки приналежності, але при цьому підтримують свободу, індивідуальність та не шкодять собі та іншим. Підліткам дуже важливо мати приналежність до певної групи у колі собі подібних, тому, якщо дитина не знайшла свою підтримуючу та конструктивну "зграю", є ризик залучення до подібних спільнот. Така приналежність для підлітка також і про безпеку — а під час війни вона порушена.

Марина Ребрик звертає увагу, що й інші психологічні проблеми дітей, такі як самопошкодження, суїцидальні думки та спроби, відсутність кола спілкування, закритість, неприйняття себе тощо, зазвичай мають той самий корінь — самотність, відсутність своєї "зграї", поганий контакт з батьками. До того ж підліткам фізіологічно важко регулювати емоції. Тому що лімбічна система мозку, що відповідає за емоційні переживання та прояви, вже розвинена, а префронтальна кора головного мозку (неокортекс), що відповідає за їхню регуляцію, ще не сформована. Завдання батьків — допомогти цій регуляції, з одного боку прийняттям, з іншого — виставленням кордонів.

"Редан" — це точно не від нудьги, будь-який подібний випадок — це те, на що важливо звернути увагу та підтримати свою дитину", — наголошує психологиня.

А правоохоронці відзначають — якщо ви стали очевидцем скупчення молодих осіб та бачите загрозу бійки, терміново сповіщайте на оперативну лінію — 102.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

здобувачів освіти

Бородянського закладу загальної середньої освіти

І. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

1. Правила поведінки здобувачів освіти закладу базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України , органів місцевого самоврядування, Статуті закладу.

2. Учень приходить в заклад за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до майбутнього уроку.

3. Не можна приносити на територію закладу з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби і отрути, а також токсичні речовини і таблетки.

4. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

5. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти із закладу та її території в урочний час.

6. У разі пропуску занять учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов'язаний представити довідку з медичної установи.

7. Учень закладу повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Здобувачі освіти поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

8. Поза закладом учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я закладу .

9. Здобувачі освіти бережуть майно закладу, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території закладу.

10. До учнів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

11. Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, належить здати черговому вчителю, класному керівнику або адміністрації закладу.

12. Булінг є неприпустимою формою поведінки учнів у закладі та за його межами.

13. Здобувачі освіти можуть користуватися на уроках гаджетами лише для навчання.

14. Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

15. Учень повинен щодня вести записи домашніх завдань у щоденнику, приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти і письмове приладдя.

ІІ. ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

1. Здобувачі освіти входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

2. Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять.

3. Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми і іншими справами, що не стосуються уроку.

4. За кожним учнем у кожному кабінеті закріплено окреме місце. Кожен учень відповідає за збереження санітарного стану та майна на своєму робочому місці.

5. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя.

6. Учень на уроці зобов'язаний виконувати всі вимоги вчителя.

7. На уроки фізичної культури учні приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Учні, звільнені від занять фізкультурою, обов'язково присутні в залі.

8. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення занять, учні мають право покинути клас.

9. Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань, які стосуються теми уроку.

10. Здобувачі освіти зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

ІІІ. ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ УРОКІВ

1. Під час перерви здобувач освіти зобов'язаний:

- підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

- вийти з класу, якщо попросить вчитель;

- підкорятися вимогам чергового вчителя;

- при зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами закладу учні вітаються і звільняють дорогу;

- учням забороняється входити до вчительської без дозволу;

- забороняється вживати непристойні вирази і жести, шуміти, заважати відпочивати іншим.

2. Час перерви — особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, але не повинен заважати іншим.

3. Під час перерви учні можуть вільно пересуватися по закладу, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки.

4. Під час перерв учням категорично забороняється залишати територію закладу задля збереження життя та здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму серед учнів.

5. Під час перерв забороняється бігати по закладі, грати в м’яча у класі, коридорах та інших місцях, не пристосованих для ігор.

6. Під час перерв забороняється штовхати один одного, гратися в небезпечні ігри, кидатися портфелями і іншими предметами, застосовувати фізичну силу.

7. У закладі та на його території категорично забороняється тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв.

8. Категорично забороняється самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

9. На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

ІV. ПОВЕДІНКА УЧНІВ У ЇДАЛЬНІ

1. Під час харчування в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.

2. Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

3. Учні приходять в їдальню після закінчення уроку, дотримуються черги при отриманні їжі.

4. Розмовляти під час прийому їжі слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

5. Слід вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.

6. Учні самі прибирають посуд зі столу після вживання їжі.

7. Учні дбайливо ставляться до майна їдальні закладу.

8. Забороняється заходити в їдальню у верхньому одязі.

V. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНІВ

1. До закладу учні повинні приходити в одязі, який відповідає перебуванню дитини у суспільних місцях. Стиль одягу - діловий, класичний. Для уроків фізичної культури, трудового навчання обов’язкова спеціальна форма.

2. Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

3. Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.

4. Не можна зловживати косметикою і носити багато прикрас на заняття.

5. Знаходитися у закладі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

6. На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

7. На вечори, концерти учні вибирають одяг по рекомендації батьків та на свій розсуд.

VІ. ЧЕРГОВИЙ ПО КЛАСУ І ЗАКЛАДУ

1. Черговий по класу учень під час перерви має перевірити навчальний кабінет, підготувати дошку, забезпечити порядок у кабінеті.

2. Черговий учень має право зробити зауваження іншим учням щодо правил поведінки та санітарних правил у навчальному кабінеті.

3. Черговий клас по закладу має приступити до чергування за 20 хвилин до початку занять. Чергування по закладу триває один навчальний тиждень протягом робочого дня.

4. Чергові учні допомагають черговому вчителю у здійсненні контролю за чистотою, порядком у закладі, за виконанням всіма учнями цих правил.

VІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Учні не мають права під час знаходження на території закладу і при проведенні позакласних заходів здійснювати дії, небезпечні для життя і здоров'я самого себе та оточуючих.

2. За порушення цих Правил та Статуту закладу учні притягуються до відповідальності, до них можуть бути вжиті такі стягнення:

- усне зауваження;

- запис зауваження в щоденник;

- виклик учня самого або з батьками на засідання Ради профілактики;

- відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.

3. Ці Правила розповсюджуються на всіх здобувачів освіти закладу і є обов’язковими для виконання на всій території закладу, а також під час усіх заходів, що проводяться закладом.

План заходів на весняні канікули

№ пп. Дата Клас Захід Відповідальний
1 22.03.2021 2 Онлайн-перегляд мультфільмів про небезпеку Інтернет-залежності Казміренко Л.І.
2 22.03.2021 3 Онлайн-урок «Ти на канікулах часу не гай - правила безпеки пам’ятай» Литвин В.Г, Стрижекоз Н.А.
3 22.03.2021 4 Підготовка до проекту «Моя книжечка - маленька вірна подруга дітей» (онлайн) Мельниченко Л.В.
4 22.03.2021 7 Операція «Зошиток» Ігнатко К.Ю.
5 22.03.2021 8 Круглий стіл на тему «Національно-патріотичне виховання підлітків» Лясковець В.І.
6 22.03.2021 9 Онлайн-тренінг «Іспит-можливість» Яриш В.В.
7 23.03.2021 1 Працює клуб «Читайлик» Лисак С.М., Рибалкіна О.М.
8 23.03.2021 1 Індивідуальна робота з учнями з удосконалення навичок читання Лисак С.М.
9 23.03.2021 2 «Як до нас прийшов санітар. З історії паперу» - перегляд відео (онлайн) Казміренко Л.І. Новікова Д.В.
10 23.03.2021 3 Онлайн-вікторина «Заморочки із бочки» (математичні вузлики для дітей) Литвин В.Г., Стрижекоз Н.А.
11 23.03.2021 6 Круглий стіл «У світі професій» Новікова Д.В.
12 23.03.2021 6 Бібліофрем «Бібліотека для твоїх друзів» Новікова Д.В.
13 23.03.2021 7 Відеолекторій «Зарубіжні письменники і Україна» (онлайн) Ігнатко К.Ю.
14 23.03.2021 9 Онлайн-екскурсія «Музей становлення української нації» Яриш В.В.
15 24.03.2021 1 Компютерний клуб відкритий для учнів. Онлайн-ігри Лисак С.М., Рибалкіна О.М.
16 24.03.2021 1 Індивідуальна робота з учнями з удосконалення навичок читання Лисак С.М.
17 24.03.2021 2 Перегляд відео «З історії виникнення книги» Казміренко Л.І., Новікова Д.В.
18 24.03.2021 3 «Прислівя та приказки про книгу» - до тижня дитячого читання Литвин В.Г.
19 24.03.2021 4 Онлайн-заняття «Цікава математика» Мельниченко Л.В.
20 24.03.2021 6 Перегляд онлайн-відео «7 найкращих бібліотек світу» Новікова Д.В.
21 24.03.2021 8 Профорієнтаційна гра «Ким я хочу бути (зроби свідомий вібір)» Лясковець В.В.
22 25.03.2021 1 Індивідуальна робота з учнями з удосконалення навичок читання Лисак С.М.
23 25.03.2021 3 Індивідуальна робота з учнем з удосконалення навичок читання Литвин В.Г.
24 25.03.2021 4 Ремонт підручників. Догляд за кімнатними рослинами «Працюємо разом» Мельниченко Л.В.
25 25.03.2021 7 Заочна екскурсія Лондоном Ігнатко К.Ю.
26 25.03.2021 9 Інформаційний калейдоскоп «Ярмарок професій» Яриш В.В.
27 26.03.2021 2 Онлайн-вікторина «Мандруємо країною казок» Казміренко Л.І.
27 26.03.2021 6 Ремонт художньої літератури «Книжкова лікарня» Новікова Д.В.
28 26.03.2021 8 Історична онлайн-вікторина «Що я знаю про Україну» ЛясковецьВ.І.
29 26.03.2021 9 Робота з методичною літературою Яриш В.В.
Кiлькiсть переглядiв: 428

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.